lørdag 10. januar 2015

Noe går etter planen

Dagen kom som vi har ventet så på.
Den 8 januar sto jeg overfor ny innlegelse på UNN, denne gang skulle endelig Cysten fjernes. Alltid ved en innlegelse er det legebesøk, anestesilege, sykepleier, det tar så å si en hel dag.

9 januar 2015 var dagen for og få bort det som har gitt stort unbehag og smerte, tiseproblemer. Plan var og gå inn den normale veien i underlivet, om det ikke gikk skulle de gjøre et kirugisk inngrep på magen.  Legene var klar for alt, de gikk etter det de først tenkte kunne gå. Alt går strålende, de får tatt prøver fra Cysten og tatt hull i den.  Det er en vis risiko for at en ny Cyste kan oppstå, men vi får håpe vi slipper det. Jeg vet iallefall syntommene på en Cyste. Svare fra prøvene vil vi få når de er klare. Jeg merket allerede for skjell fra da jeg våknet opp etter narkosen. Trykket over cysten ble borte, første tur på toalettet gikk som en lek, måtte ikke bruke flere minutter for og få tømt urin..

Må virkelig si at jeg er overasket over at jeg kunne merke så stor forandring på så kort tid, helt tydelig at den har vært til en plage for meg. Blir godt og komme hjem i morgen, for sikkerhet er jeg her til i morgen. Der vi har så mye nekativ erfaring med meg og ettervirkning av en narkose. Lurt og være på den trygge siden nå.


Humøret skal vi ikke klage på :)

Inne på operasjons AVD får jeg et spørsmål av en sykepleier.

Hva bruke du og gjøre ellers når du ikke er her?


2 kommentarer: